Scriu despre oamenii care îmi plac!

L-am cunoscut pe Dragoş Pătraru la Serile FJSC, acum câteva zile. Îl ştiam de la TVR şi l-am plăcut de la prima emisiune pe care am văzăut-o. Încercam să îmi conving prietenii să îl urmărească şi nu cumva să-l rateze. Recunosc, mă aşteptam ca cel pe care îl văd la TV să nu fie acelaşi cu cel pe care urma să-l cunosc. Dovadă că a trebuit să îl aştept în parcare pentru a-l conduce în sală, iar eu mă temeam că nu-l voi recunoaşte. Nu a fost o problemă! Era acelaşi om, poate puţin mai fain! A vorbit despre starea naţiei, starea presei, dar mai ales despre starea noastră, a studenţilor.

“La muncă, mă!”

A fost deschis şi sincer cu noi, iar eu cred că a reuşit să spună în două ore şi jumătate ceea ce n-au spus unii dintre profesori în trei ani. Am cunoscut un adevărat profesionist care a înţeles că nimic nu iese fără muncă. A muncit încă de la 14 ani şi munceşte şi acum… Munceşte şi reuşeşte pentru că, spune el, “ca jurnalist îţi iei libertate atâta câtă vrei!”

Este omul care vindea ziare la 14 ani, care îşi deschidea propriul chioşc mai târziu, care a condus PrahovaTv (şi a făcut-o cu succes!), care a fost la radio, care şi-a deschis propriul ziar şi care şi-a dorit să facă un format de tipul “Starea Naţiei”. L-a făcut! Întâi la România Tv şi apoi la TVR, pe care-l compară cu echipa naţională de fotbal.

“De mâine trebuie să munciţi undeva!”

Este omul care nu uită că a plecat de jos şi care face lucrurile cu profesionalism, alături de colegii lui, desigur! Este genul de om care nu ar dormi o noapte întreagă dacă i-ar apărea pe burtieră o virgulă între subiect şi predicat. De vineri până duminică nu este de găsit, sunt zilele în care îşi petrece timpul cu familia! A fost cea mai reuşită seară FJSC, o întâlnire motivaţională, o lecţie pentru mine şi colegii mei!

“Dacă ai un produs bun, nu ai cum să nu reuşeşti!”

Asta este reţeta: un produs bun! Ceea ce a încercat să ne spună pe toată durata întâlnirii a fost că încă se mai poate face un produs bun, chiar şi în România, numai că totul se face prin bine cunoscuta MUNCĂ.

“Mergeţi şi faceţi!”

Timp de două ore şi ceva, între poveştile delicioase spuse cu talentul lui oratoric, ne trimitea, pe un ton imperativ, la muncă! Toate astea şi povestea sacoului roşu (pe care nu îmi permit să o spun) m-au făcut să cred! Sunt încântată atunci când văd că în spatele lucrurilor frumoase sunt oameni!

Mulţumesc, domnule Dragoş Pătraru!

Leave a Reply

